KOULUTUKSET VUONNA 2016

 

PILKE_Syksy3.jpg

SYKSY 2016

Avoimet MIM-konsultaatiot

30.9.2016 Klo 11-12.30

9.11.2016 Klo 13-14.30

16.12.2016 Klo 10-11.30

MIM-(Marschak Interaction Method) –koulutuksen (kts. koulutuksista) suorittaneet voivat osallistua avoimiin MIM-konsultaatioihin. Konsultaatiot on tarkoitettu arvioivaa ja hoidollista työtä pienten lasten parissa tekeville sosiaali- ja terveydenhuollon ammattihenkilöille. Konsultaatiota tarjoaa kasvatuksen ja kehityksen erikoispsykologi, Anna-Elina Leskelä-Ranta. Lisätiedot..


12.-13.9.2016 sekä 10.-11.10.2016                             

MIM-Havainnointimenetelmäkoulutus

Koulutuksessa opiskellaan MIM-vuorovaikutuksen havainnointimenetelmän käyttö suomalaisen arviointijärjestelmän avulla koskien 3-8 vuotiaita lapsia. 

Lisätiedot..


17.-18.10.2016

Parent Development Interview (PDI) - haastattelumenetelmän kliininen koulutus

Vanhemman reflektiivisellä kyvyllä– kyvyllä ymmärtää itseä, lastaan ja suhdetta lapseensa – on osoitetusti suuri merkitys lapsi-vanhempi vuorovaikutuksen ja lapsen hyvinvoinnin kehittymisessä. 

PDI haastattattelu on Arietta Sladen ja kumppaneiden kehittämä puolistrukturoitu haastattelu, minkä avulla voidaan arvioida vanhemman reflektiivisen funktion taso ja laadullisia ulottuvuuksia.

Lisätiedot..

ILMOITTAUTUMINEN


25.11.2016, 16.12.2016 ja 16.1.2017

EAS - Emotionaalisen saatavillaolon havainnointikoulutus

Emotional Availability Scales (EAS)– on vanhemman ja lapsen välisen vuorovaikutussuhteen arviointimenetelmä (www.emotionalavailability.com). Se on kansainvälisesti laajasti tutkittu menetelmä, jonka reliabiliteetti ja validiteetti on osoitettu hyviksi (Salo & Flykt, 2013). EAS –menetelmän avulla voidaan arvioida erityisesti tunnesuhdetta lapsen ja vanhemman välillä (sensitiivisyys).

Lisätiedot..

ILMOITTAUTUMINEN


28.11.2016

MIM-Jatkokoulutus /Perhe-MIM

Koko perheen kanssa toteutettava MIM-havainnointi (Marschak Interaction Method) pyrkii havainnoillistamaan koko perheen (1 tai useampi lasta, 1 tai 2 vanhempaa) vuorovaikutussuhteita.

Lisätiedot..


8.-9.12.2016

Nurture and Play - Mentalizing based parent-child interaction intervention

                                                         

Nurture and Play – parent-child intervention is a short-term intervention based on Theraplay-therapy (www,theraplay.fi) and mentalizing theory. 

Through active, playful interaction sessions utilizing embodied mentalizing, e.g., reciprocal activities focusing on synchronicity and mirroring, and explicit mentalizing through reflective videofeedback with the parents the aims are

  • To help parents to set limits and provide an appropriately ordered environment and encourage the child’s agency through developmentally attuned play  
  • To engage the child in interaction while being attuned to the child’s state and capability of repairing
  • To meet the child’s needs for attention, soothing and care
  • To facilitate the child’s ability to respond to the caregivers’ efforts
  • To increase parental understanding of the child’s needs and feelings

This 2-day training will prepare the participants to be able to conduct intervention in their clinical settings.

Read more..

Registrations: Please contact saara.salo(a)theraplay.fi