Pienten Lasten Kehityspsykologinen Klinikka Pilke
Kankurinkatu 2
00150 Helsinki
info(a)pilkeklinikka.fi
koulutukset(a)pilkeklinikka.fi
KOULUTUKSET VUONNA 2016
SYKSY 2016 Avoimet MIM-konsultaatiot 30.9.2016 Klo 11-12.30 9.11.2016 Klo 13-14.30 16.12.2016 Klo 10-11.30 MIM-(Marschak Interaction Method) –koulutuksen (kts. koulutuksista) suorittaneet voivat osallistua avoimiin MIM-konsultaatioihin. Konsultaatiot on tarkoitettu arvioivaa ja hoidollista työtä pienten lasten parissa tekeville sosiaali- ja terveydenhuollon ammattihenkilöille. Konsultaatiota tarjoaa kasvatuksen ja kehityksen erikoispsykologi, Anna-Elina Leskelä-Ranta. Lisätiedot.. 12.-13.9.2016 sekä 10.-11.10.2016 MIM-Havainnointimenetelmäkoulutus Koulutuksessa opiskellaan MIM-vuorovaikutuksen havainnointimenetelmän käyttö suomalaisen arviointijärjestelmän avulla koskien 3-8 vuotiaita lapsia. 17.-18.10.2016 Parent Development Interview (PDI) - haastattelumenetelmän kliininen koulutus Vanhemman reflektiivisellä kyvyllä– kyvyllä ymmärtää itseä, lastaan ja suhdetta lapseensa – on osoitetusti suuri merkitys lapsi-vanhempi vuorovaikutuksen ja lapsen hyvinvoinnin kehittymisessä. PDI haastattattelu on Arietta Sladen ja kumppaneiden kehittämä puolistrukturoitu haastattelu, minkä avulla voidaan arvioida vanhemman reflektiivisen funktion taso ja laadullisia ulottuvuuksia. ILMOITTAUTUMINEN 25.11.2016, 16.12.2016 ja 16.1.2017 EAS - Emotionaalisen saatavillaolon havainnointikoulutus Emotional Availability Scales (EAS)– on vanhemman ja lapsen välisen vuorovaikutussuhteen arviointimenetelmä (www.emotionalavailability.com). Se on kansainvälisesti laajasti tutkittu menetelmä, jonka reliabiliteetti ja validiteetti on osoitettu hyviksi (Salo & Flykt, 2013). EAS –menetelmän avulla voidaan arvioida erityisesti tunnesuhdetta lapsen ja vanhemman välillä (sensitiivisyys). ILMOITTAUTUMINEN 28.11.2016 MIM-Jatkokoulutus /Perhe-MIM Koko perheen kanssa toteutettava MIM-havainnointi (Marschak Interaction Method) pyrkii havainnoillistamaan koko perheen (1 tai useampi lasta, 1 tai 2 vanhempaa) vuorovaikutussuhteita. 8.-9.12.2016 Nurture and Play - Mentalizing based parent-child interaction intervention Nurture and Play – parent-child intervention is a short-term intervention based on Theraplay-therapy (www,theraplay.fi) and mentalizing theory. Through active, playful interaction sessions utilizing embodied mentalizing, e.g., reciprocal activities focusing on synchronicity and mirroring, and explicit mentalizing through reflective videofeedback with the parents the aims are
This 2-day training will prepare the participants to be able to conduct intervention in their clinical settings. Registrations: Please contact saara.salo(a)theraplay.fi
|